Vorige campagnes
Vorige campagnes
1990
De eerste Levenslijnactie draaide rond de strijd tegen kanker. Het meest ontroerende beeld was ongetwijfeld het moment waarop Jimmy Frey - zelf zwaar getekend door de ziekte - tijdens de slotshow op het podium kwam van het Casino-Kursaal in Oostende.
De opbrengst was 182.061.974 BEF

De totale opbrengst bedroeg 174.620.584 BEF.

Het eindresultaat : 190.683.198 BEF

De actie bracht 188.194.000 BEF op

Dat leverde meteen een nieuw recordbedrag op :205.572.806 BEF

Vlaanderen was opnieuw zeer gul, wat resulteerde in de mooie som van 196.462.978 BEF

Het eindtotaal was 204.326.118 BEF

Het totale bedrag was 6.193.368 €
2004
Ook in 2004 stond verkeersveiligheid centraal. Meest opvallend waren de fluojasjes ontworpen door Walter Van Beirendonck. De jasjes werden uitgedeeld aan alle Vlaamse jeugdbewegingen.
De totale eindopbrengst was: 3.206.609,24 €
2006
In deze actie stond meer en veilig fietsen centraal. Tom Boonen was het gezicht van een sensibiliseringscampagne en 120 000 fietslichtjes werden aan de leerlingen van het eerste jaar van het secundair onderwijs verspreid.
De totale opbrengst was 3 295 219,71 €
2008
In het najaar werden Zeppe&Zikki, de zebra en de schildpad, de 2 nieuwe gezichten van Levenslijn.
Dit duo kreeg een eigen programma bij vtm en ook in 2009 zullen zij de levenslijnkar trekken.
2009
Stickeractie
Zeppe & Zikki trokken in de verkiezingstijd naar het parlement en vroegen Vlaanderen voor meer “Respect!” op de weg. Ze roepen op om deze actie massaal te steunen. Iedereen kan dat door een sticker te kleven. Vele scholen en gemeenten vroegen al tien duizenden stickers aan!
Zeppe & Zikki song
Naast hun eigen programma over verkeersveiligheid bij vtm, krijgen Zeppe & Zikki nu ook hun eigen song. Onze zebra en schildpad doken met niemand minder dan Urbanus en Regi de studio in. Het resultaat is een zeer verrassend en opgewekt nummer waarin op een ludieke manier wordt gevraagd om meer “Respect!” te hebben in het verkeer.
|